Większość firm prowadzi jakieś działania marketingowe, a różnorodność najróżniejszych metod jest bardzo duża. Jedną z nich jest dawanie swoim klientom najróżniejszych gadżetów reklamowych. Takie praktyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem, gdyż w rękach sprawnych marketingowców są po prostu bardzo skuteczne. I nie będzie tu chodzić o przełożenie w bezpośredni sposób na sprzedaż, ponieważ gadżety reklamowe najczęściej tego nie dają wprost. Znacznie istotniejsze to budowa rozpoznawalności marki wśród konkurencji czy też większa lojalność odbiorców.

Chyba wszyscy lubimy otrzymywać upominki, i wielu z nas z tego powodu czuje się chociaż trochę zobowiązanych, takie zjawisko powszechnie jest znane w psychologii. W ten sposób przy pomocy normalnego kubka czy pendriva, który trafi w ręce odpowiednich ludzi, da się utrzymać czy zdobyć zamówienia o dużo wyższych wartościach. Takie gadżety dla firm, jeżeli nadrukowane mają logo firmy, na trwałe się pojawiają u wielu osób. Zwłaszcza jeśli są praktyczne i użyteczne, to po prostu klienci chętnie z nich korzystają, a jednocześnie bez przerwy widzą daną markę.

A to faktycznie bardzo mocno przekłada się na poziom lojalności podczas kolejnych zakupów. Duże znaczenie ma też sama konkurencja. Jeśli wszystkie firmy z branży przy najróżniejszych okazjach wręczają swoim klientom gadżety reklamowe z logo, to jeśli się nie chce pozostać z tyłu należy robić dokładnie to samo. W przeciwnym wypadku zostanie się zapamiętanym jak ktoś, kto nie specjalnie dba o klientów i nawet im nie chce sprezentować symbolicznego kubka.