Portale społecznościowe oszałamiającymi platformami do marketingu
Coraz to pokaźniejsza ilość marketerów dostrzega duże możliwości działania reklamy na serwisach społecznościowych. Już w tym czasie, większa część firm, uznanych marek, podaje własnym odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Serwisy te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby fanów internetu, są również miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny artykułów.
Internauci konstruują swoiste kluby zrzeszające wielbicieli, fanów określonych produktów, usług, działań – sprawdź prowadzenie fanpage oferta. Jeden fanpage, to chociaż 50 zapaleńców. Takich fanpage’y jest najwięcej, bo ponad 60 tysięcy. Dla zamiarów reklamowych, im większy fanpage, tym lepsze dotarcie z reklamą. Kilka polskich profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy entuzjastów, co ukazuje jak gigantyczny jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość entuzjastów, hobbystów danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Trafne produkty będą zrzeszały gigantyczną ilość entuzjastów, jest to nieuniknione. Entuzjaści odnaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak faktycznie, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego tworzenia wizerunku danego profilu.